1. Protseduur
Kriitilise märkuse või kaebuse korral täidab vastava kaebuste vormi kliiniku töötaja, kellele märkus laekus ja edastab selle käesolevas korras asutuse juhile.
2. Kaebuste läbivaatamine
Kõik laekunud kaebused ja kriitiliste märkuste registreerimislehed registreeritakse kaebuste registris. Kõigile vormikohastele kaebustele vastatakse 10 päeva jooksul alates kaebuse esitamisest.
Asutuse juht koostab iseseisvalt kirjalikud vastused juhtudel, kui kaebus ei vaja eraldi uurimist või asjaolude põhjalikumat selgitamist. Muudel juhtudel algatatakse kaebuse lahendamine. Asutuse juhil on õigus kaebuste käsitlemiseks kaasata asjatundjaid ja moodustada töögruppe. Vastuskirjad kaebustele allkirjastab kliiniku juhataja.
3. Kaebuste lahendamine
Lahendamisele kuuluvad kaebused järgmistel juhtudel:
– vastuse andmiseks on vajalik asjaolude täpsustamine või see eeldab põhjalikumat uurimist;
-kaebuse esitaja on esitanud soovi saada selgitus kirjalikult;
-vastamine eeldab asjatundja kaasamist.
Kui lahenduseks kaasatud asjatundjate hinnangul võib kaebuse lahendamine aega võtta rohkem kui 10 päeva, siis teavitatakse sellest koheselt asutuse juhti ja lepitakse kokku lahendamise realistlik tähtaeg.
Kokkuvõtted kriitilistest märkustest ja neis sisalduvatest ettepanekutest ning kaebustest arutatakse läbi kaebuse põhjustanud töötajaga ja asutuse üldkoosolekul.
4. Tagasiside kaebuse esitajale
Asutuse juht vormistab kaebusele kirjaliku vastuse hiljemalt 10 päeva möödumisel kaebuse esitamisest. Kui lahendamine võtab kauem aega, siis informeeritakse kaebuse esitajat uuest tähtajast. Asutuse juht korraldab vastuse saatmise kaebuse esitajale tema poolt antud aadressil.
5. Kindlustatud isikutel on õigus pöörduda ettepaneku või kaebuse esitamiseks tervishoiuteenuse osutaja või tema töötaja tegevuse kohta :
-Tervisekassa , Tartu osakond, Põllu 1a, Tartu, info@tervisekassa.ee
-Terviseamet, Hiiu 42, Tallinn,kesk@terviseamet.e